vozovna Slatina
název:
rozvoj areálu vozovny trolejbusů a autobusů
lokalita:
Brno-Slatina
studie:
2019
projekt pro společné povolení:
2021-2022
autoři:
David Kudla
Tomáš Fries
Xeniya Pulkrab
Zdeněk Navrátil
vizualizace:
Janoušek & Havlíček visualizations
Na příjezdu do města Brna v areálu vozovny DPMB a.s. jsme navrhli moderní parkovací objekt s charakteristickou fasádou inspirovanou neonovými pruhy, které se v 50. letech v Americe staly symbolem motorismu a budoucnosti.
Současný areál vozovny, který zahájil provoz zhruba před půl stoletím, se dočká zásadní rekonstrukce a dlouho potřebné modernizace, které jej posunou do 21. století. Postupně skládaná a roztroušená zástavba je návrhem sjednocena do několika kompaktních hmot, ze kterých nejvýraznější je novostavba dvoupatrového parkovacího objektu se servisní halou a myčkou.
Dříve striktně oddělené provozy trolejbusů a autobusů jsme propojili, což umožní přehlednější uspořádání areálu vozovny. Výhodou tohoto řešení je možnost společného využívání diagnostické haly i nově sjednocených prostor pro výpravu řidičů. Přemístění samostatných vjezdů trolejbusů a autobusů do jedné křižovatky pak přinese lepší dopravní napojení na ulici Hviezdoslavova.
vozovna Slatina
název:
rozvoj areálu vozovny trolejbusů a autobusů
lokalita:
Brno-Slatina
studie:
2019
projekt pro společné povolení:
2021-2022
autoři:
David Kudla
Tomáš Fries
Xeniya Pulkrab
Zdeněk Navrátil
vizualizace:
Janoušek & Havlíček visualizations
Na příjezdu do města Brna v areálu vozovny DPMB a.s. jsme navrhli moderní parkovací objekt s charakteristickou fasádou inspirovanou neonovými pruhy, které se v 50. letech v Americe staly symbolem motorismu a budoucnosti.
Současný areál vozovny, který zahájil provoz zhruba před půl stoletím, se dočká zásadní rekonstrukce a dlouho potřebné modernizace, které jej posunou do 21. století. Postupně skládaná a roztroušená zástavba je návrhem sjednocena do několika kompaktních hmot, ze kterých nejvýraznější je novostavba dvoupatrového parkovacího objektu se servisní halou a myčkou.
Dříve striktně oddělené provozy trolejbusů a autobusů jsme propojili, což umožní přehlednější uspořádání areálu vozovny. Výhodou tohoto řešení je možnost společného využívání diagnostické haly i nově sjednocených prostor pro výpravu řidičů. Přemístění samostatných vjezdů trolejbusů a autobusů do jedné křižovatky pak přinese lepší dopravní napojení na ulici Hviezdoslavova.